Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Izbor između tri konfiguracije

[es] :: Vodič za kupovinu - PC hardware :: Izbor između tri konfiguracije

Strane: 1 2

[ Pregleda: 5920 | Odgovora: 25 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Nikola Poša
Backend (PHP) developer
Beograd

Član broj: 173839
Poruke: 1616
*.dynamic.sbb.rs.



+33 Profil

icon Izbor između tri konfiguracije05.08.2013. u 10:28 - pre 130 meseci
Zdravo ljudi,

Tražim novi komp za tetku, ne treba joj u principu neka aždaja, al' s druge strane nešto što bi je obezbedilo za recimo 5 i više godina, jer ne planira da često menja kompjuter.

U principu, na ove tri konfiguracije:
- www.gigatronshop.com/gigatron_racunari/gigatron_scarface_8-24687
- www.winwin.rs/racunar-altos-rocket-h61-intel-pentium-dual-core-4gb-amd-7750-500gb-dvdrw.html
- www.bcgroup-online.com/proizvodi/BC-desktop-racunari/BCGROUP-PC-INTEL-G2020-2.9-8192-750-AMD7750-2GB-19569/

Šta mislite? Ne sudite striktno po boljim performansama konfiguracije, gledam najbolji odnos cena/kvalitet. Jasno vam je otprilike po kojem cenovnom rangu tražim, pri čemu su te konfiguracije baš neki maksimum što se toga tiče. Da li ima smisla uzimati 8GB RAM-a, imajući u vidu tu priču o kupovini na duži period koju sam pominjao?

Ako znate za neku bolju, isplativiju varijantu, u tom cenovnom rangu do 35000 din., slobodno se izjasnite. Samo znači ne bih voleo da vidim komentare tipa "ako doplatiš još par hiljada imaš bolju varijantu", jer ovo je sve baš na samim granicama budžeta kojeg tetka planira da uloži u kupovinu. Više bih voleo da vidim savete u maniru "imaš i dosta jeftinije".

Hvala unapred.
 
Odgovor na temu

calexx

SuperModerator
Član broj: 71794
Poruke: 20046



+1651 Profil

icon Re: Izbor između tri konfiguracije05.08.2013. u 11:56 - pre 130 meseci
Ja sam skoro pominjao jednu konfiguraciju sa i3, nisam viđao taj procesor u konfiguracijama ispod 30k para. Jedino što je integrisana grafička, ne znam koliko bi to značilo.

http://www.comtradeshop.com/racunari/comtrade_impact_3210-20360
 
Odgovor na temu

Nikola Poša
Backend (PHP) developer
Beograd

Član broj: 173839
Poruke: 1616
*.dynamic.sbb.rs.



+33 Profil

icon Re: Izbor između tri konfiguracije05.08.2013. u 13:16 - pre 130 meseci
Da, nailazio sam i ja na slične, ako ne i iste i3 konfiguracije, doduše malo skuplje, tipa ova: http://www.gigatronshop.com/gi...unari/gigatron_genesis_6-21109, al' me je nekako uvek odvraćala ta integrisana grafika. Ne znam kolika je zapravo razlika između eto te neke Radeon HD 7730 i te integrisane? A i3 je pretpostavljam bolji od svih tih procesora iz konfiguracija koje sam naveo?
 
Odgovor na temu

Nikola Poša
Backend (PHP) developer
Beograd

Član broj: 173839
Poruke: 1616
*.dynamic.sbb.rs.



+33 Profil

icon Re: Izbor između tri konfiguracije05.08.2013. u 13:33 - pre 130 meseci
Mada sad kad razmislim, ja u principu kasnije za koju godinu mogu da dokupim neku grafičku za taj komp, tako da si možda u pravu za izbor procesora. Ako se ne varam, to bi trebao da je ovaj: http://ark.intel.com/products/71053/.

Šteta samo što ta ploča nema bar neki USB 3.0 port. Mada gledam sad i one konfe koje sam ja predlagao, nemaju ni tamo.
 
Odgovor na temu

LM81

Član broj: 315436
Poruke: 67
*.charlie.rs.



+6 Profil

icon Re: Izbor između tri konfiguracije05.08.2013. u 19:08 - pre 130 meseci
Ako je za tetku koja nije gejmer, nešto ovako ima više smisla zbog boljeg procesora od dvojezgarnog Pentiuma i bolje integrisane grafike od onih kod Intelovih i modela:

Altos X4 Black Edition AMD A8-5600K/8GB/HD7560D/1TB 31.000din

http://www.winwin.rs/racunar-a...5600k-8gb-hd7560d-1tb-dvd.html
 
Odgovor na temu

Nikola Poša
Backend (PHP) developer
Beograd

Član broj: 173839
Poruke: 1616
*.dynamic.sbb.rs.



+33 Profil

icon Re: Izbor između tri konfiguracije06.08.2013. u 08:50 - pre 130 meseci
Da, nisam siguran koliko je baš taj procesor bolji od recimo i3, ali definitivno ima bolju graficku kompontentu. Nego razmišljam uopšte koliko i da li je neophodno tih 8GB RAM-a... To je u principu nešto što je najlakše pojačati ako uopšte bude bilo potrebe za tim. Možda tek ta jedno 5, 6 godina. Mislim da je najvažnije da joj uzmem dobru ploču i procesor, grafička sad i nije toliko bitan faktor, ali ne znam, ipak bih hteo da izbegnem tu integrisanu varijantu.

Tako da se sad opet nekako vracam na one opcije oko kojih sam se u startu razmišljao. Razlika između G2030 i i3 procesora nisu toliko velike, a kako u tom cenovnom rangu koji tetki odgovara i3 uvek ide sa nekom integrisanom grafikom, mislim da bih tu mogao da prelomim u korist G2030, što se tiče procesora.

Ne znam, što više razmišljam, sve sam više neodlučniji, a tetka je u fazonu "ma uzmi šta bilo".
 
Odgovor na temu

Nikola Poša
Backend (PHP) developer
Beograd

Član broj: 173839
Poruke: 1616
*.dynamic.sbb.rs.



+33 Profil

icon Re: Izbor između tri konfiguracije06.08.2013. u 12:22 - pre 130 meseci
Ništa, evo suzio sam izbor na ove dve:
http://www.comtradeshop.com/racunari/comtrade_impact_3210-20360
http://www.gigatronshop.com/gi...cunari/gigatron_gerila_8-24689

Bez razmišljanja bih uzeo taj Intel i3 samo da znam da ta HD 2500 grafika nije toliko loša, ili bar ne toliko lošija od te Radeon HD 6570 kartice.

A i tih 8GB koji se forsiraju u i3 konfiguracijama je, ako sam u pravu, zbog toga što integrisane grafičke za rad koriste deo operativne memorije?
 
Odgovor na temu

LM81

Član broj: 315436
Poruke: 67
*.charlie.rs.



+6 Profil

icon Re: Izbor između tri konfiguracije06.08.2013. u 12:36 - pre 130 meseci
Radeon 6570 je više u kategoriji AMD-ovih A modela, nije HD2500 tu ni blizu.
Ako već želiš nešto takvo, sve preko sledećeg ti je bacanje novca, naročito po pitanju procesora:

A-COMP Player Lite Celeron G1610/4GB/500GB/6570
22.500din

Razlika između Celerona i Pentiuma nije ni blizu kao što je slučaj sa cenom.
 
Odgovor na temu

Nikola Poša
Backend (PHP) developer
Beograd

Član broj: 173839
Poruke: 1616
*.dynamic.sbb.rs.



+33 Profil

icon Re: Izbor između tri konfiguracije06.08.2013. u 12:54 - pre 130 meseci
A šta misliš, realno, znači za neki kancelarijski rad, surfovanje Internetom, neometane Skype pozive i eventualno možda neka browser igrica, kakva je grafička kartica dovoljna? Pošto je to neki use-case pod kojim bi ona koristila budući kompjuter. Kapiram da je bilo koja grafička bolja od one koju trenutno ima, na kompu iz 2002. godine.

A za te razlike oko Celeron-a i Pentium-a si definitivno u pravu, gledajući ove neke statistike:
http://cpuboss.com/cpus/Intel-...m-G2030-vs-Intel-Celeron-G1610
http://www.cpu-world.com/Compa...l_Pentium_Dual-Core_G2030.html
 
Odgovor na temu

LM81

Član broj: 315436
Poruke: 67
*.charlie.rs.



+6 Profil

icon Re: Izbor između tri konfiguracije06.08.2013. u 13:19 - pre 130 meseci
Ma nisu to neke zahtevne stvari, ali ja bih opet jurio brži CPU, oseti se u svemu, a grafika... Ipak bih želeo i tu nešto bolje od HD2500.

Opet ti skrećem pažnju na A8 kao moju preporuku:

http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i3-3210-vs-AMD-A8-5600K

http://www.anandtech.com/bench/product/676?vs=677

Ovo su ti samo testovi CPU, a kada još u računicu uđu i njihove grafike, plus je A8 20€ jeftiniji od i3, zaključak se sam nameće.
 
Odgovor na temu

Nikola Poša
Backend (PHP) developer
Beograd

Član broj: 173839
Poruke: 1616
*.dynamic.sbb.rs.



+33 Profil

icon Re: Izbor između tri konfiguracije06.08.2013. u 13:29 - pre 130 meseci
Ok, hvala na svemu, razmisliću još malo, pa ću već danas poručiti neku konfiguraciju.
 
Odgovor na temu

iglig
Igor Iglič
Beograd, Srbija

Član broj: 300685
Poruke: 80



+16 Profil

icon Re: Izbor između tri konfiguracije06.08.2013. u 14:22 - pre 130 meseci
Moj savet ti je da ne bacaš novce na odvojenu grafiku jer sam vrlo siguran da za takav slučaj upotrebe neće biti potrebno ništa bolje ni za 5 godina. Ono što bi se primetilo ukoliko se odlučiš za integrisani GPU jeste što će računar biti tiši, trošiće manje struje a za razliku u novcima bi moglo da se kupi neko kvalitetno napajanje tipa Seasonic što mislim da bi u paketu bio bolji izbor. Koristio sam HD2000, HD2500 i HD4000, na dva monitora, oba full HD i mogu ti reći da razlike u radu skoro da i nema. Jedino gde mi se čini da HD2000 nije savršeno radila posao jeste full HD materijal na par neoptimizovanih YT kanala. Poređenja radi, trenutno koristim 7950 i jedini benefit u klasičnom radu vidim kada skrolujem neki doc ili pdf sa stotinak strana i još toliko nekompresovanih slika.
Dakle:
* A10-5800K
* neka ploča sa integrisanim HDMI ili DVI portom, USB 3.0
* DVA MEMORIJSKA MODULA, barem 1600MHz! - zbog velikog uticaja na brzinu integrisane grafike.
** kvalitetnije napajanje, opet zavisno od cene ostalih izabranih komponenti
 
Odgovor na temu

Nikola Poša
Backend (PHP) developer
Beograd

Član broj: 173839
Poruke: 1616
*.dynamic.sbb.rs.



+33 Profil

icon Re: Izbor između tri konfiguracije06.08.2013. u 14:36 - pre 130 meseci
Hvala puno na tim detaljnim informacijama.

To bi onda trebalo da je ovako nešto: http://www.gigatronshop.com/gi...nari/gigatron_genesis_6-21109? Jer mislim da nema konfiguracije sa AMD-ovom varijantom, u tom nekom cenovnom rangu. Ova čini mi se zadovoljava sve to što si pominjao - ploča ima HDMI i USB 3.0 portove, 8GB DDR3 1600MHz (pretpostavljam da je u pitanju 2x4GB), a i3 3210 valjda i te kako može da se nosi sa A10-5800K. Jedino eto opet ta HD2500 grafika. Mada kažeš da to u celoj ovoj priči i nije toliko bitno.

 
Odgovor na temu

iglig
Igor Iglič
Beograd, Srbija

Član broj: 300685
Poruke: 80



+16 Profil

icon Re: Izbor između tri konfiguracije06.08.2013. u 15:12 - pre 130 meseci
Gigatron ne sastavlja konfiguracije po želji, imaju svoju ponudu i ukoliko to kupcu odgovara onda je sve bajno, u suprotnom ti ostaje da sam sklopiš računar iz komponenti što je daleko pametniji izbor. Giga je takođe poznat po malo jačim cenama od proseka. Jedan od razloga za sklapanje je što u slučaju eventualnog kvara neke komponente, npr napajanja, u slučaju kupovine kompletne konfiguracije prodavac najčešće zahteva da mu se donese ceo računar što ima uticaja na logistiku (fizikalisanje, neće tetka to radi), odvajanje od svojih podataka, gubljenje sistema na X dana itd, umesto što se npr stavilo zamensko napajanje i sačekao propisan rok za servisirano ili novo. Takođe vidi da ne kupuješ bez razloga optički uređaj ukoliko imaš neki SATA koji čami u fioci.
Intel procesori su sjajni ali u toj klasi za iste novce više nudi AMD (u kući su mi sve sami Inteli).
Radi izbora komponenti najbolje ti je da odeš na http://www.itsvet.com/komponente i uporediš cene, vidiš komentare korisnika.

Inače će ta konfiguracija raditi posao sasvim pristojno ali mislim da bi mogla da bude jevtinija za nekih 3-4K, upravo sam za manje para u firmi na "E" stavio 1TB hdd i i3-3225 i cena opet ispadne niža.
 
Odgovor na temu

LM81

Član broj: 315436
Poruke: 67
*.charlie.rs.



+6 Profil

icon Re: Izbor između tri konfiguracije06.08.2013. u 15:19 - pre 130 meseci
Meni se nimalo ne sviđa što u gotovim konfiguracijama uvek koriste najeftinije moguće kućište i napajanje. To Spire kućište sa napajanjem u kompletu košta 20€, pa ti vidi šta dobijaš. Ja po pravilu (a i uživam u tome) uvek idem na sklapanje umesto na gotove konfiguracije. Za oko 310€ možeš sam sklopiti A10 sa 8GB RAM-a i sa SATA3 i USB3, kao i sa D-SUB, DVI-D i HDMI priključcima i kućištem sa napajanjem poput LC POWER 925B za 45€ (ili Chieftec napajanje i neko jeftino kućište po izboru)...
 
Odgovor na temu

Nikola Poša
Backend (PHP) developer
Beograd

Član broj: 173839
Poruke: 1616
*.dynamic.sbb.rs.



+33 Profil

icon Re: Izbor između tri konfiguracije06.08.2013. u 15:39 - pre 130 meseci
Da, i ja kad kupujem za sebe idem na tu varijantu sklapanja, po tom principu sam i uzimao moj trenutni komp pre oko 5 godina. Ali to sa sobom nosi neko višednevno ili višenedeljno detaljno izučavanje komponenti, čitanje review-ova, testova, upoređivanje, itd. Možda nekome treba i manje, ali ja stvarno nisam neki guru za hardver, pa se svaki put kad dođe vreme za kupovinu nekog parčeta ili celog kompjutera praktično ponovo upoznajem sa materijom, jer jednostavno ne pratim trendove na tom polju. Zato kažem, ovde tražim neku što bržu varijantu, kapiram da su te gotove konfiguracije iole i testirane, da nisu tek tako niotkuda po nekom random principu sastavljane, čsisto da ne moram ja sad da gubim vreme na taj posao uparivanja komponenti.

edit: Nailazim sad i ja na još neke zanimljive, a ne tako skupe i3 konfiguracije, u kombinaciji sa zasebnom grafičkom karticom:
http://www.tehnoms.rs/tms-racu...570-2gb-500w-dvd-rw-32574.html
http://www.eklik.rs/MSG-Infinity-Professional-2-N410-78715.aspx (jel to ta firma na "E"? )
http://www.tehnoms.rs/tms-racu...630-2gb-500w-dvd-rw-32254.html

[Ovu poruku je menjao Nikola Poša dana 06.08.2013. u 16:52 GMT+1]
 
Odgovor na temu

iglig
Igor Iglič
Beograd, Srbija

Član broj: 300685
Poruke: 80



+16 Profil

icon Re: Izbor između tri konfiguracije06.08.2013. u 19:17 - pre 130 meseci
Nije ta firma, ova je na "Em..".
Imam jednu H61 ploču i ok je čipset ali u 95% slučajeva dolazi bez USB 3.0 i u 90% slučajeva bez HDMI (VGA+DVI). B75 ima USB 3.0 i RAID. Ova prva conf u TechnoMS-u je odlična kombinacija za te pare ali obrati pažnju na to da nisu naveli koji je HDD u pitanju pošto sam pre par godina imao iskustvo da je uz Comtrade brendiran računar došao neki "Chung-Wung" HDD koji istina radi i dan danas ali zviždi pošto su mu otišli ležajevi. Ova 620 NVIDIA je u rangu HD grafika, samo troši struju a ne radi ništa bolje. Izborom ove klase napajanja neće izdržati duže od dva leta a to ćeš naučiti kada usred noći čuješ pucanj kao iz pištolja i kad po mirisu osetiš poremećaj jona u sobi.
HDD je najbitnija komponenta i ujedno najosetljivija na varijacije u naponu, tako da ne znam šta da ti kažem, neću da ti kažem uzmi to i to pa da ispadne da sam se na kraju složio sa tobom da je odvojena grafika bolja od ispravnih napona. Jedino u šta sam siguran jeste da je u ovom slučaju dodatna VGA nepotrebna i da bi te novce valjalo preusmeriti u kvalitetno napajanje, konkretno posedujem ova dva i imaš svu preporuku od mene za ovaj slabiji model.
http://www.itsvet.com/proizvod.../comp_comp_powersupply/725/624
http://www.itsvet.com/proizvod.../comp_comp_powersupply/725/590
Javi šta si odlučio.
 
Odgovor na temu

Nikola Poša
Backend (PHP) developer
Beograd

Član broj: 173839
Poruke: 1616
*.adsl-3.sezampro.rs.



+33 Profil

icon Re: Izbor između tri konfiguracije06.08.2013. u 20:10 - pre 130 meseci
Dopisivao sam se sad malo sa tehničkom podrškom TehnoMS-a putem njihovom sajta, mnogo dobra stvar je kad firma ima takav live support. Pitao sam ih za proizvođače komponenti za koje ta informacija nije navedena i rezultati su sledeći... Matična ploča je neka ASRock-ova, za HD su mi rekli da imam do isve mogucnosti: WD ili Hitachi, a memorija kuca na 1333Hz, nisam se setio da pitam za brend, mada nije ni bitno. Kućište/napajanje je naravno Spire CoolBox 500W.

A inače na tim konfiguratorima, tipa http://www.emmi.rs/konfigurator.37.html (izvalio sam konačno to "E" ), ili http://www.tehnoms.rs/konf.php, ne znam kako ti je pošlo za rukom da nabudžiš nešto ispod 35k, jer ja evo tek što izaberem i3 3225, MSI B75MA, 2x4GB Kingston-a, Hitachi 1TB hard disk, dakle još ni do kućišta i napajanja ne stignem, već sam na 33.500. Znači to je bilo ono kad sam pominjao ovu Giginu konfu: http://www.gigatronshop.com/gi...unari/gigatron_genesis_6-21109.

Sve u svemu, hvala još jednom, pogledaću još malo, mislim da ne mogu da napravim baš neku kardinalnu grešku za koju god varijantu da se odlučim, ali najverovatnije neću ići na to samostalno cherry pick-ovanje konfiguracije. Samo je eto bitno da mi neko ne uvali neke no-name komponente, al' zato uvek gledam da se detaljno raspitam oko tih stvari, čak i kad u ponudi stoji celokupna informacija.

[Ovu poruku je menjao Nikola Poša dana 06.08.2013. u 21:37 GMT+1]
 
Odgovor na temu

LM81

Član broj: 315436
Poruke: 67
*.charlie.rs.



+6 Profil

icon Re: Izbor između tri konfiguracije06.08.2013. u 21:00 - pre 130 meseci
 
Odgovor na temu

Nikola Poša
Backend (PHP) developer
Beograd

Član broj: 173839
Poruke: 1616
*.adsl-3.sezampro.rs.



+33 Profil

icon Re: Izbor između tri konfiguracije06.08.2013. u 21:20 - pre 130 meseci
Sad sam upravo hteo da pošaljem varijantu do koje sam ja došao:



Primetićete samo da moram da uzmem i te neke periferije, tj. samo tastaturu i miša.

Mislim da ću se na kraju odlučiti za tako nešto. Ipak ste u pravu za te custom konfiguracije.
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

[es] :: Vodič za kupovinu - PC hardware :: Izbor između tri konfiguracije

Strane: 1 2

[ Pregleda: 5920 | Odgovora: 25 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.