Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Najveci Linux dektop problemi 2019

[es] :: Advocacy :: Najveci Linux dektop problemi 2019

Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 12077 | Odgovora: 71 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Branimir Maksimovic

Član broj: 64947
Poruke: 5534
109.72.51.23



+1064 Profil

icon Najveci Linux dektop problemi 201922.04.2019. u 23:49 - pre 60 meseci
Cesto linkovan clanak pa da i ja dam neki komentar:
https://itvision.altervista.or...y.for.the.desktop.current.html

"! NVIDIA and AMD proprietary graphics drivers don't work reliably for many
people (crashes, unsupported new kernel and X server, slow downs, extreme
temperatures, a very loud fan, 100% CPU usage, problems resuming after suspend,
etc.)."

Ne postoji vise AMD vlasnicki drajver.

"A great many users experience severe video and desktop tearing while watching
videos and youtube clips - this issue affects both proprietary (NVIDIA
confirmed that this issue plagues Kepler and Maxwell GPUs; an NVIDIA specific
workaround exists but it causes performance degradation) and open source GPU
drivers. Ostensibly it's an X.org "feature"."

Ovo stoji, ali ni na Nvidia ni na AMD karti mi se nije desilo.

"Proprietary NVIDIA graphics drivers don't fully support KMS/VirtualFB and are
often late in supporting newer X.org server and kernel releases. Besides, Linux
developers do everything to break closed source drivers by changing APIs (to
give you an example, each and every kernel from 3.8 to 3.14 included, had
changes that rendered NVIDIA binary drivers inoperable, i.e. uncompilable) or
making APIs unusable beyond the GPL realm. NVIDIA's blob supports Wayland and
Mir."

Nvidia nece da igra po Linux pravilima, zato sam presao na AMD kartu.
Osim toga Nvidia nece da podrzi XWayland i uopste Wayland kako treba
i time cini da je koriscenje Wayland-a sa NVidia kartama neupotrebljivo.

"PulseAudio is unsuitable for multiuser mode - yes, many people share their PCs
(an untested solution can be found here)."

Gluposti, pulseaudio se startuje po korisniku iz nekih razloga, nije problem
startovati ga system wide, ali nema svrhe.

"Printers, scanners and other more or less peripheral devices: "

Poznato je da Linux ono sto podrzava ne dropuje u novim verzijama.
Zato moj skener i dalje radi i ne moram da kupujem drugi.

"Laptops, tablets, 2 in 1 devices, etc.: "
Opet nedovoljna podrska i to. Nije vise tako losa situacija.

"Resume after suspend in Linux is unstable and oftentimes doesn't work."

Ovo stoji zato sto svaka nova verzija kernela donosi nova iznenadjenja.
Ali ovde su najvise krivci graficki drajveri, bilo otvoreni ili zatvoreni.

"Often regressions are introduced in the Linux kernel, when some hardware stops
working inexplicably in new kernel versions. I have personally reported two
serious audio playback regressions, which have been consequently resolved,
however most users don't know how to file bugs, how to bisect regressions, how
to identify faulty components."

Zato postoje oni koji to umeju, i ja sam prijavljivao.

"X.org is largely outdated, unsuitable and even very much insecure for modern
PCs and applications."

Ovo je cista propaganda proponenata Waylanda.

"Keyboard shortcut handling for people using local keyboard layouts is broken
(this bug is now 15 years old)."
Ovo stoji, shortcoming X-a. Zadnji komentar lika koji je patchovao X da to sredi:
"And it is unbelievable that we need to patch core graphical system component
by ourselves to use traditional keyboard shortcuts ..."

"X.org doesn't automatically switch between desktop resolutions if you have a
full screen application with a custom resolution running - strangely some Linux
developers oppose to the whole idea of games on Linux."

I ovo stoji. Ako aplikacija sama ne promeni rezoluciju nakon izlaska iz iste
desktop rezolucija se ne menja

A onda:
"Wayland: "
i
"Firstly, forget about performance/bandwidth efficient RDP protocol (it's
already implemented but it works by sending the updates of large chunks of the
screen, i.e. a lot like old highly inefficient VNC), forget about OpenGL
pass-through, forget about raw compressed video pass-through. In case you're
interested all these features work in Microsoft's RDP."

Koliko me secanje (ne) vara, Wayland je tu da odstrani network features od X-a.

Ono sto je glavni problem sa Wayland-om je isti koji je sa btrfs-om.
I nakon dekade jos nije prime time ready. A to ovaj ne pominje.

itd.
Ostatak je skupljao sa KML i tako, mislim da lik zapravo treba malo cesce
da azurira stranu.
U svakom slucaju popularan artikl da predstavi Linux u losem svetlu
pa sam ga naveo ovde ako nekog ne mrzi da cita...

 
Odgovor na temu

calexx

SuperModerator
Član broj: 71794
Poruke: 20046



+1651 Profil

icon Re: Najveci Linux dektop problemi 201923.04.2019. u 08:23 - pre 60 meseci
Ja sam imao probleme i sa nvidia i sa amd pa sam na kraju probao i kupio ploču sa intel integrušom. Za ono što koristim nema nikakvih problema.

Jednom davno sam odustajao od linuxa jer skener koji sam koristio nije bio podržan. Tek mnogo godina kasnije je to rešeno ali je u međuvremenu iz njega izašao beli dim pa mi više nije bitan. Usput, imao sam problem sa nekom grafičkom koja je posle nekoliko godina napuštena pa sam tada instalirao prvo stariju verziju pa apgrejdovao jer drugačije nije išlo. Jedan od ozbiljnijih problema može da bude podrška hardveru pa odavno važi preporuka da se ipak prvo proveri pa kupi.

Godinama ne gasim komp nego ga uspavljujem a nikada nije bilo problema. Oni se pojavljuju kada to radim na pendžerima pa tu nikada nisam uspavao komp. Ali zato kod drugara na nekom kršu u radnji suspend na starom kubuntu uopšte nije radio. Ne sećam se da li je napajanje ostajalo da radi ili se budio sam od sebe (moguć mikro pokret miška) pa to nije koristio.

Sve u svemu, nije linux savršen, da jeste ne bi pravili nove verzije i apgrejdovali. A isto važi i za ostale OS.

edit: hteo sam da pogledam ostalo ali mi je na početku rečeno da zatvorim tu stranu. ;)

If you believe Linux and Linux users will work/live fine without commercial software and games, please close this page.

Ne znam da li je to što ja živim fajn ugroženo time što ponekad odigram AoE RoR i ne koristim više nijedan komercijalni softver? Ovde može da važi obrnuto, windows korisnici ne mogu da rade/žive lepo bez komercijalnih softvera jer bez njih windows praktično nije upotrebljiv.
 
Odgovor na temu

Branimir Maksimovic

Član broj: 64947
Poruke: 5534
82.117.201.26



+1064 Profil

icon Re: Najveci Linux dektop problemi 201923.04.2019. u 08:54 - pre 60 meseci
Komercijalni softver ti treba samo ako nemas neko drugo resenje ili ako je komercijalno resenje toliko bolje da produktivnost koju donosi ima prevagu nad alternativama.
Nije Linux kriv zbog toga sto neka kuca nece da pravi za njega. Medjutim imam skoro 140 igara za Linux, tako da je i to zazivelo zahvaljujuci Steamu.
Kuce obicno ne izbace igre u startu vec podrska dodje kasnije, kada se prvi talas prodaje na Windows-u iscrpi. Medjutim, ni za Mac bas ne izlaze svi naslovi,
cak ima naslova koji podrzavaju Linux ali ne i Mac.
Sto se tice GNU na Linux-u kada sam koristio Windows do neke 2008, iste programe sam imao koje i sad koristim, sa time da su bili
potrebni jos neki usled nekih nedostataka. Recimo daemon tools. U svakom slucaju da li ce neko koristiti Linux ili nesto drugo zavisi od toga
kakav i koliki komfor mu neki OS pruza. Da napomenem, ja sam koristio Windows XP vise godina da pisem softver za Linux.
Kod kuce sam presao iz prakticnih razloga, u ovom slucaju case sensitivity na file sistemu.
 
Odgovor na temu

bojan_bozovic

Član broj: 29028
Poruke: 3292
87.116.183.*

Sajt: angelstudio.org


+392 Profil

icon Re: Najveci Linux dektop problemi 201923.04.2019. u 09:05 - pre 60 meseci
Zasto uopste obracate paznju na tekst coveka koji tvrdi da Windows korisnik ne moze i nece da skapira UAC? Zamisli debila, UAC mu je problem zbog malware-a, a jedini nacin da se malware ukloni je da se korisniku onemoguci intalacija softvera u potpunosti, i koristi se samo ono sto proizvodjac nameni. Cak i na Androidu ima malware-a, jer je trivijalno nekome ko mozda ima resurse i novac recimo narkokartela, da obezbedi sertifikat za potpisivanje koda i ubaci to na App store.
 
Odgovor na temu

bachi
Vladimir Vučićević
System administrator
Beograd, Srbija

Član broj: 17912
Poruke: 5316

Sajt: www.bachi.in.rs


+2826 Profil

icon Re: Najveci Linux dektop problemi 201923.04.2019. u 09:36 - pre 60 meseci
Ako na Windows sistemu trčiš kao korisnik, svakako ne možeš da instaliraš malware. Pogrešno je od samog početka što je Windows forsirao default nalog nakon instalacije da ima admin privilegije. UAC je neko međurešenje, a rezultat je da korisnici sa admin privilegijama i dalje klikću na Allow kada dobiju UAC prompt.
... Vladimir Vučićević aka. Bachi
~~~ www.bachi.in.rs <<<<>>>> [email protected]
>>> It's nice to be important, but it's more important to be nice...
 
Odgovor na temu

bojan_bozovic

Član broj: 29028
Poruke: 3292
87.116.183.*

Sajt: angelstudio.org


+392 Profil

icon Re: Najveci Linux dektop problemi 201923.04.2019. u 09:45 - pre 60 meseci
Zasto bachi, keylogger ili ransomware lepo moze da trci kao limited account. Dzabe sto ima ili nema UAC kada sa Hook sve ima da procita sto kucas u programu, Chrome ili Firefox lozinke da uploada na svoj FTP, i zasifruje sve sto imas od tvojih fajlova u /home ili /Users/ i zatrazi ransom u cryptocurrency. Za nista od toga ne treba superuser privilegija.
 
Odgovor na temu

bachi
Vladimir Vučićević
System administrator
Beograd, Srbija

Član broj: 17912
Poruke: 5316

Sajt: www.bachi.in.rs


+2826 Profil

icon Re: Najveci Linux dektop problemi 201923.04.2019. u 10:03 - pre 60 meseci
Slažem se, ali bar pod lokalnim user nalogom u većoj mraži računara je ograničen samo na to i to mu je maksimalna šteta koju može da napravi.
... Vladimir Vučićević aka. Bachi
~~~ www.bachi.in.rs <<<<>>>> [email protected]
>>> It's nice to be important, but it's more important to be nice...
 
Odgovor na temu

Branimir Maksimovic

Član broj: 64947
Poruke: 5534
82.117.201.26



+1064 Profil

icon Re: Najveci Linux dektop problemi 201923.04.2019. u 10:06 - pre 60 meseci
Is userspace-a je dovoljno. Svako cuva podatke pod svojim nalogom tako da to nema uticaja na malware. Mislim da je jedino objasnjenje zasto Linux nije toliko ranjiv kao Windows je
u tome da se exploiti pre otkrivaju i vrlo brzo azuriraju. Mnogo je teze otkriti exploit na Windows-u iz ociglednih razloga i verujem da neki ostaju i vise od dekade.
Ostaju i na Linux-u neki, ali ocigledno u daleko manjem procentu nego na Windows-u, bar se ne iskoriscavaju u praksi u toj meri inace bi sad AV biznis cvetao
i na Linux-u.
 
Odgovor na temu

Branimir Maksimovic

Član broj: 64947
Poruke: 5534
82.117.201.26



+1064 Profil

icon Re: Najveci Linux dektop problemi 201923.04.2019. u 10:13 - pre 60 meseci
Citat:
bachi:
Slažem se, ali bar pod lokalnim user nalogom u većoj mraži računara je ograničen samo na to i to mu je maksimalna šteta koju može da napravi.


Mislim da je situacija ista ko na Unix-u. Ako neko dobije shell nalog na masini to je 90% posla do ruta. Ne verujem da je Windows imun.
 
Odgovor na temu

nkrgovic
Nikola Krgović
Beograd

Član broj: 3534
Poruke: 2807

ICQ: 49345867
Sajt: https://www.twinstarsyste..


+655 Profil

icon Re: Najveci Linux dektop problemi 201923.04.2019. u 10:25 - pre 60 meseci
Citat:
bachi:
Slažem se, ali bar pod lokalnim user nalogom u većoj mraži računara je ograničen samo na to i to mu je maksimalna šteta koju može da napravi.

Osim ako nema neki exploit na bilo cemu ostalom... User nalog je dovoljan za reverse shell, mimikatz... ako se domain admin ikad uloguje na tu masinu (racunam tu i RPC), moze da mu zgarbi kerberos TGT i ima celu mrezu. E da, tu su i network shares za crypto lock... ;)

Moze svasta da napravi. :)
Please do not feed the Trolls!

Blasphemy? How can I blaspheme? I'm a god!'
 
Odgovor na temu

bachi
Vladimir Vučićević
System administrator
Beograd, Srbija

Član broj: 17912
Poruke: 5316

Sajt: www.bachi.in.rs


+2826 Profil

icon Re: Najveci Linux dektop problemi 201924.04.2019. u 09:10 - pre 60 meseci
Ma naravno, ali tad je već reč o ciljanom napadu sa non script kiddie alatima koje ne detektuje prosečan anti virus i slično.
... Vladimir Vučićević aka. Bachi
~~~ www.bachi.in.rs <<<<>>>> [email protected]
>>> It's nice to be important, but it's more important to be nice...
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.mediaworksit.net.



+2789 Profil

icon Re: Najveci Linux dektop problemi 201924.04.2019. u 12:49 - pre 60 meseci
Citat:
bojan_bozovic:
Zasto uopste obracate paznju na tekst coveka koji tvrdi da Windows korisnik ne moze i nece da skapira UAC? Zamisli debila, UAC mu je problem zbog malware-a, a jedini nacin da se malware ukloni je da se korisniku onemoguci intalacija softvera u potpunosti, i koristi se samo ono sto proizvodjac nameni. Cak i na Androidu ima malware-a, jer je trivijalno nekome ko mozda ima resurse i novac recimo narkokartela, da obezbedi sertifikat za potpisivanje koda i ubaci to na App store.

Nije poenta sertifikata da trebaju ne znam kakve pare za njega, već da se zna fizički identitet vlasnika sertifikata. Ako podvališ malver pod svojim sertifikatom, zakucaće ti policija na vrata.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

bojan_bozovic

Član broj: 29028
Poruke: 3292
87.116.183.*

Sajt: angelstudio.org


+392 Profil

icon Re: Najveci Linux dektop problemi 201924.04.2019. u 13:05 - pre 60 meseci
Sertifikat moze biti ukraden, a moze se i "dogovoriti" kradja. Kad imas pare to je najmanji problem. Jedino sto stvarno code signing cini je otezavanje distribucije opensource-a i samostalnog programiranja.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.mediaworksit.net.



+2789 Profil

icon Re: Najveci Linux dektop problemi 201924.04.2019. u 13:39 - pre 60 meseci
Pa i protiv krađe postoje mere. Ako se pod tvojim sertifikatom objavi malver, tvoj sertifikat će biti kompromitovan i novi nećeš dobiti.

Da mi je znati kako to sertifikati otežavaju distribuciju FOSS-a i samostalno programiranje. Naravno da i samostalan programer može da izvadi sertifikat i da se i FOSS može potpisivati. To se i radi.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

bojan_bozovic

Član broj: 29028
Poruke: 3292
87.116.183.*

Sajt: angelstudio.org


+392 Profil

icon Re: Najveci Linux dektop problemi 201924.04.2019. u 15:16 - pre 60 meseci
Koliko Nedeljko ima recimo drajvera za Windows koji su stabilni i kvalitetni i podrzavaju ext2/ext3/ext4 ili neki drugi Linux ili *BSD filesystem? Vrlo malo, i nisu bas upotrebljivi, a zato sto je potreban EV sertifikat u Windowsu za tako nesto a to pojedinac ne moze ni da izvadi. Mora firma. Koliko ima adult igara recimo na Apple/Microsoft/Google App Store ili za slicno DRM-ovanu platformu poput konzola Xbox One/Playstation 4/Nintendo? Nula.
Mozes li da programiras sa GCC na Playstation 4 recimo? Ne. Mora Clang, to je ono sto Sony hoce na svojoj konzoli i sto dozvoljava. Tako je i za iPhone mislim. Mora da se koristi Apple toolchain. Dakle vidi sta je prakticno doneo code signing u Windows kernel, i na smartphone platformama. Malware uklonio nije.

[Ovu poruku je menjao bojan_bozovic dana 24.04.2019. u 16:28 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.ptt.rs.



+2789 Profil

icon Re: Najveci Linux dektop problemi 201924.04.2019. u 20:23 - pre 60 meseci
Da postoji ozbiljan interes za drajverima za druge fajl sisteme, neko bi to napravio. Ne bi sertifikat bio prepreka. Igračke konzole su vlasničke platforme za koje je zabranjeno plasirati nešto što nema njihovu ćagu.

Ne znam šta su adult igre.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

bojan_bozovic

Član broj: 29028
Poruke: 3292
87.116.183.*

Sajt: angelstudio.org


+392 Profil

icon Re: Najveci Linux dektop problemi 201924.04.2019. u 23:28 - pre 60 meseci
Igre sa pornografskim sadrzajem.
 
Odgovor na temu

bachi
Vladimir Vučićević
System administrator
Beograd, Srbija

Član broj: 17912
Poruke: 5316

Sajt: www.bachi.in.rs


+2826 Profil

icon Re: Najveci Linux dektop problemi 201925.04.2019. u 08:00 - pre 60 meseci
Ma, kao ne zna...
... Vladimir Vučićević aka. Bachi
~~~ www.bachi.in.rs <<<<>>>> [email protected]
>>> It's nice to be important, but it's more important to be nice...
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.mediaworksit.net.



+2789 Profil

icon Re: Najveci Linux dektop problemi 201925.04.2019. u 09:58 - pre 60 meseci
Pa, nisam znao.

Dobro, to je onda stvar politike vlasnika kanala, kakav sadržaj želi, a kakav ne želi da isporučuje. Ne možeš ti njih da teraš da isporučuju nešto tvoje što oni ne žele da isporučuju.

Da li ti neko brani da proizvodiš takve igre i plasiraš ih samostalno? Za Windows ne, a konzole su vlasničke platforme i tamo moraš da igraš kako ti se svira.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

anon70939

Član broj: 70939
Poruke: 2823



+6883 Profil

icon Re: Najveci Linux dektop problemi 201925.04.2019. u 13:57 - pre 60 meseci
Pre neki dan opet naišao na problem kad imam TV zaboden u graficku pored monitora. I kad ukljucim racunar, login screen mi se pojavi na TVu koji je iskljucen, a glavni monitor je prazan. Ne vidim sta gde da ukucam.
Ajd dok sam imao jedan user, onda bih napamet izlupao sifru i ulogovao se. Ali sad sa vise usera sam ipak morao da nadjem resenje.
A resenje bilo da se ulogujem kao user, namestim primarni ekran koji hocu, nadjem taj neki xml fajl, i overwrite ga preko xml fajla gdm usera. A resenje sam izguglao neko iz 2012. godine.

Razumem da taj xml fajl je ucitan od gdm usera pre nego sto se ulogujem ja i dok se ne ucita moj.
Ali mi je nerealno da do sada za sve ove godine niko nije mogao da smisli nesto pametnije. Recimo da default podesavanje za taj gdm user ne bude "extended" view, nego "clone", pa neka login screen bude na oba monitora...

Koliko volim Linux u serverskom okruzenju, toliko ne mogu da ga smislim u desktop okruzenju.
 
Odgovor na temu

[es] :: Advocacy :: Najveci Linux dektop problemi 2019

Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 12077 | Odgovora: 71 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.