Citat:
Zašto mi, opet, ponavljate „u odnosu na šta“, ako imate slike, tekstove, opise, jedinice,
...Zar nije jasno PO = P'S = d , ili PS = OP' = ct', na šta se odnosi?
Pa imate odgovore na svih pet pitanja: KO (što, šta), kada, gdje, kako i zašto. Sve naslikano i nacrtano.
Nisi dao precizne kvantitativne odgovore.
Da li znas da napises neke druge jednacine kojima se kvantitativno opisuje kretanje osim
zakona puta v = l / t , gde je l prostorno rastojanje izmedju dve prostorne tacke A i B u oznaci l=AB?
Da li si do sada nacrtao bar jedan dijagram u xt ili yt ravni?
Da li znas da opises kretanje, polozaj i vremenski poredak dogadjaja koristeci Dekartove koordinate i
vektore baze, koristeci vektor polozaja, koristeci generalisane koordinate?
Da li ti po definiciji (unapred i nicim opravdano) uzimas (prejudiciras i postuliras) i insistiras da su velicine l, v, i t,
apsolutni skalari, te da se istovetno "obistinjuju" za sve posmatrace?
Ako instrumenti razlicito registruju velicine l, v i t da li je problem do netacnih instrumenata ili
pogresnih polaznih pretpostavki?
Da li je TR samouskladjena (samokonzistentna)?
Ni ovaj put ne ocekujem jasne i precizne odgovore, vec govornu akrobatiku i ponavljanje
jednacina zakona puta izmedju prostornih tacaka, implicitno koristenje Galilejevih transformacija
i tvrdjnje da se ovakav racun ne slaze sa teorijom relativnosti.
Tvoja logika je ( (p i q) => r , (!p i q) => !r ) => !p
Teoriju ne mozes osporavati koristenjem drugacijih polaznih pretpostavki iz kojih slede suprotni
zakljucci.
Neka teorija se osporava uz pomoc eksperimenata koji ne idu u prilog njenim polaznim pretpostavkama.
Citat:
izvedeno i objašnjeno na mnogo lakši način nego što je to u bilo kojem udžbeniku navedeno i objašnjeno
Mislim da ce mnogi nece sloziti sa ovim. Iz tvojih jednacina se ne vidi kako izracunati razliku
vremena za neravnopravne posmatrace (blizance), koje relacije postoje izmedju velicina merenih
u razlicitin ISR, koje relacije postoje izmedju mase, energije i impulsa u razlicitim ISR, koje relacije
postoje izmedju frekvencije i talasne duzine u razlicitim ISR, koje relacije postoje izmedju
vektora polozaja, vremena i vektora brzine u razlicitim ISR, kako se slazu brzine u dva ISR itd...
Istina je da je u sredjnjoskolskim udbenicima opis TR pojednostavljen i neadekvatan i da se samo
prepisuje iz starih u nova izdanja.
Jednacina koja najjednostavnije objasnjava STR je
d
r' . d
r' - (c dt')
2 = d
r" . d
r" - (c dt")
2 = - (c ds)
2
na zalost upotreba diferencijala se uci u drugom polugodistu, a
STR u prvom polugodistu IV razreda srednje skole, a baze, vektorski i metricki prostori tek na prvoj godini fakulteta.
[Ovu poruku je menjao Cybernoid II dana 08.03.2005. u 07:40 GMT+1]
#!/usr/bin/basho
mv frog ancient_pond
echo "Splash!"